16.4.14

Naar Australië — De oostkust

Na het bezoek aan Canberra ben ik nog iets verder naar het zuiden gereden, naar een dorp aan de kust, Eden. Dit stuk kust wordt de Sapphire Coast genoemd, naar de kleur van het zeewater. En vandaar begin ik aan een road trip terug naar het Noorden, naar Sydney


De dag in Eden was goed begonnen. Opnieuw wakker geworden voor zonsopgang, en deze keer kon ik naar het strand lopen om de zonsopgang te bewonderen.

Zonsopgang

Iets meer zon

Een mooi begin. Daarna ging het naar het noorden. De stranden hier hebben goudgeel zand, en de zee is inderdaad blauw.

Middle Beach, Mimosa Rocks National Park

Wat verder  naar het zuiden is een schiereiland, Tuross Head, waar je een indrukwekkend uitzicht hebt op de omliggende kust.

Tuross Head

En dan overnachten in een van de vele National Parks onderweg. Ik heb overnacht op Pebbly Beach. Waar je de camping deelt met een hoop kangoeroes.


In de voormiddag ben ik dan gaan wandelen. Er zijn een paar wandelpaden door het bos, langs een kiezelstrand en omhoog naar een heuveltop, Durras Mountain.

Durras Mountain

Daarna was het zoeken naar een plaats om te picnicken. Ik ben naar Pointer Gap Lookout gereden. Deze keer was er ook onderweg een indrukwekkend zicht.

De weg naar Pointer Gap Lookout

Er zijn een aantal uitzichtspunten onderweg. Een ervan is op Mount Pleasant Lookout, dat klinkt zeker goed.

Mount Pleasant Lookout

En zo gaat het terug richting Sydney. Daar zal ik nog even tijd hebben om de stad te bezoeken.

Groetjes,
Roeland

Geen opmerkingen:

Een reactie posten